loader

Agentūra ar freelanceris – ką rinktis savo verslui?

Kai pradedame kurti verslą, iš pradžių gali pasirodyti, kad daugelį dalykų galime atlikti ir patys. Pavyzdžiui, susiplanuoti savo socialinių tinklų komunikaciją – kas gi čia sunkaus? Vis dėlto, po kelių bandymų ateina suvokimas, kad tikriausiai be specialisto tokių ir kitokių panašių darbų įveikti nepavyks – juk socialiniai tinklai susideda iš daug daugiau motyvų, nei paprasto įrašo, patalpinto Instagrame arba ant Facebook sienos. Tuomet reikia pradėti ieškoti pagalbos kitur. Natūraliai kyla naujas klausimas: kas geriau – reklamos agentūra ar freelancer’is?

Visai nesvarbu ar įmonė yra nauja, ar susikūrusi jau seniau – šis klausimas iškyla daugeliui. Tiek agentūros, tiek freelancer’iai turi savų minusų ir pliusų, tad trumpai su jais supažindinsime.

Kodėl verta samdyti skaitmeninės rinkodaros agentūrą?

Ruošiantis atiduoti savo projektą į kito rankas gali kilti tiek nepagrįstų baimių, tiek abejonių, tačiau samdant agentūrą jų tikrai kilti neturėtų. Kodėl?

Visų pirma, reklamos agentūroje dirba daugiau nei vienas žmogus, tad nereikia jaudintis dėl galimo scenarijaus, kai vienas iš komandos narių negalės dirbti (pavyzdžiui, ligos atveju arba atostogų metu) ir darbas nebus atliktas laiku. Reklamos agentūroje dirba didelė komanda, tad išėjusį darbuotoją bet kada galės pakeisti kitas komandos narys ir darbas bus atliktas laiku ir kokybiškai.

Agentūros stiprybė – komanda ir nuolatinė rinkos analizė

Kaip jau minėjome, reklamos agentūroje dirba komanda, tad natūralu, kad joje yra daug skirtingų sričių specialistų. Tai itin didelis pranašumas jūsų projektui – idėjas galima išplėsti į platesnius vandenis, nes žinių, kanalų ir priemonių joms įgyvendinti yra daug daugiau, nei gali pasiūlyti freelancer’is.

Agentūra stebi visas rinkos tendencijas, analizuoja skirtingų įmonių konkurentų veiksmus, mokosi ir tai daro nuolat. Dėl to visi agentūros sprendimai yra aktualūs šių dienų rinkai, nėra prisirišimo prie to, kas buvo laikoma sėkmingu anksčiau.

Ir žinoma, čia dirba tik profesionalai, tad užsakovas gali būti ramus, kad su jo projektu dirbs tik daug patirties ir žinių turinti komanda.

Kodėl žmonės kartais atsisako skaitmeninės rinkodaros agentūros pasiūlymų?

Dažniausiai pasitaikanti priežastis – kaina, kuri yra didesnė nei dirbant su laisvai samdomu darbuotoju.

Taip pat žmonėms dažnai nepatinka tai, kad visas bendravimas vyksta per komandos vadovą, todėl susitarimų vykdymas trunka ilgiau, taip pat kartais poreikių išsakymas būna netikslus. Ir žinoma, laikas nuo užsakymo iki galutinio rezultato yra ilgesnis, nei dirbant su laisvai samdomu darbuotoju.

Kuo ypatingas darbas su laisvai samdomais darbuotojais – freelancer’iais?

Tiek mažesnės, tiek didesnės įmonės visame pasaulyje nevengia bendradarbiauti su laisvais samdomais darbuotojais. O kodėl gi ne – juos samdyti kainuoja mažiau, nei reklamos agentūras. Taip pat galima drąsiai teigti, kad laisvai samdomas darbuotojas puikiai išmano savo sritį. Dažniausiai freelancer’iai dirba tik ties tuo, ką moka geriausiai, pavyzdžiui, administruoja socialinius tinklus, rašo tekstus ir panašiai. Tad galima tikėtis, kad darbas, apimantis jų sritį, bus atliktas kokybiškai ir tikslingai.

Taip pat darbas su laisvai samdomu darbuotoju pasiteisina tada, kai norisi greito rezultato. Su freelancer’iais dirbti patogu, nes jie lanksčiai prisitaiko prie darbo valandų. Daugelis darbą pradeda vos gavę užsakymą, todėl užsakovas visuomet jausis pirmoje vietoje. Ir žinoma, visas darbas vyks šiek tiek greičiau, nei su komunikacijos agentūra.

Kadangi užsakovas bendrauja tiesiogiai su freelancer’iu, tampa lengviau išsakyti savo poreikius ir rasti greitą sprendimą.Taip pat, iškilus klausimams, lengva jam paskambinti arba parašyti darbo eigoje.

Kokie yra pagrindiniai darbo su laisvai samdomu darbuotoju minusai?

Turbūt daugelis sutiks, kad freelancer’iams kartais gali trūkti pastovumo. Taip pat egzistuoja didelė rizika, kad dėl ligos ar kitokių nenumatytų atvejų žmogus neatliks darbo laiku – agentūrose taip nutikt negali, kadangi ten dirba daugiau nei vienas žmogus.

Dažniausiai freelancer’iai lieka ties savo sritimi, kurią išmano geriausiai – ir tai yra puiku. Tačiau tai taip pat reiškia, kad žinių stoka neleis jiems pasiūlyti kompleksiškesnių idėjų.

Freelancer’iui reikia nurodyti teisingą kelią, tuo tarpu agentūrai – ne

Dažnai pasitaiko situacija, kai dirbant su laisvai samdomais darbuotojais tenka juos pasukti teisingu keliu ir nuolat konsultuoti – tai užima daug laiko ir užsakovas visuomet turi būti įsitraukęs į darbo procesą. Tuo tarpu agentūros visą darbą paima ima į savo rankas, analizuoja rinką, atrenka geriausius sprendimus, o tuo tarpu užsakovas gali ramiai atsipalaiduoti ir laukti rezultatų.

Ir galiausiai, freelancer’iai linkę rinktis konkrečius užsakymus, kurie atneša greitą pelną, todėl nėra linkę kas kart analizuoti konkurentų veiksmus, ieškoti sprendimų, kurie padėtų įmonę nuvesti į sėkmę ir panašiai. Jų darbas labai paprastas – ką nors parašyti, sukurti, sudėlioti – nei daugiau, nei mažiau to, kas išdėstyta užsakyme. Už analizę reikėtų mokėti papildomai. Tuo tarpu agentūroje analizė vykdoma reguliariai, be pridėtinio mokesčio.

Tad kas geriau – reklamos agentūra ar freelancer’is?

Vis dėlto, nėra tikslaus atsakymo, ką rinktis – agentūrą ar laisvai samdomą darbuotoją. Viskas priklauso nuo įmonės, nuo jos tikslų ar užduočių, kurias reikia atlikti. Su abiem variantais galima pasiekti labai daug gerų rezultatų, tačiau svarbu tinkamai susidėlioti savo prioritetus: ar jums reikia, kad darbas būtų atliktas greitai? Ar norite sužinoti, kokia kryptimi eiti? Ar jums reikia tik atlikto darbo pagal užsakymą ar taip pat ir papildomos pagalbos, kuri padėtų vesti verslą sėkmės link? Atsakydami į šiuos ir daugiau panašaus tipo klausimų galėsite lengviau suvokti, kuris kelias jums ir jūsų įmonei yra tinkamiausias.