loader

Marketingas. Nuo idėjos iki vartotojo

Marketingas, dar žinomas žodžiu rinkodara, yra vadybos procesas, kurio metu organizuojama bei vykdoma pardavimo strategija. Kitaip tariant, marketingas – tai menas pakloti tiesų kelią nuo idėjos iki vartotojo. Marketingo paslaugas teikia marketingo specialistas ar marketingo agentūra.

Marketingo specialistas

Marketingo specialistas yra viso komunikacijos plano vadovas bei verslo vedlys į sėkmę: planuoja marketingo strategiją, biudžetą ir parenka tinkamiausias komunikacijos priemones bei kanalus. Jie geba įsigilinti į verslo bei auditorijos poreikius, analizuoti konkurencinę aplinką bei efektyviai spręsti problemas, su kuriomis susiduria verslai. 

Marketingo agentūra

Į marketingo agentūras klientai kreipiasi tada, kai jų verslai susiduria su įvairiomis problemomis ar nori į rinką įvesti naują produktą ar paslaugą. Marketingo agentūros specialistai padeda įmonėms sukurti bei įgyvendinti komunikacijos strategijas, remdamiesi marketingo kompleksu.

Marketingo kompleksas 

Daugelis mano, kad marketingo agentūra rūpinasi tik produkto pardavimo skatinimu, tačiau tai – netiesa. Marketingo kompleksas susideda iš keturių pagrindinių elementų, anglų kalboje dažnai trumpinamų tiesiog 4P: product (prekė ar paslauga), price (kaina),  place (vieta, paskirstymas) ir promotion (pardavimų skatinimas).

Prekė ar paslauga – pirmas uždavinys, kurį turi išspręsti marketingo specialistas 

Prekė ar paslauga turi būti naudinga klientui, atrasti vietą rinkoje bei išsiskirti iš konkurentų. Prieš įvedant į rinką naują produktą, marketingo specialistas turi numatyti prekės ar paslaugos auditoriją ir artimiau su ja susipažinti: suprasti jų norus, lūkesčius bei poreikius.

Kaina – produkto vertės atspindys

Produkto ir paslaugos kaina atspindi produkto vertę, todėl svarbu ją nustatyti teisingai. Kaina priklauso nuo gamyboje sunaudojamų medžiagų, darbo jėgos bei kitų veiklos išlaidų. Kainos dydis taip pat priklauso ir nuo potencialaus pirkėjo: nuo jo gyvenamosios vietos, uždirbamų pajamų ar net šeimyninės padėties .

Vieta ir pasiskirstymas – kur lankosi tikslinė auditorija?

Norint, kad prekė ar paslauga pasiektų vartotoją, svarbu pasirinkti tinkamą prekybos vietą. Tinkamiausia vieta yra ta, kurioje prekės ar paslaugos bus paklausios, t.y. kur lankosi ar gyvena prekės ar paslaugos tikslinė auditorija. Jeigu neketinama turėti savų patalpų, reikia numatyti, kokiose pardavimo vietose lankosi potencialūs klientai: prekybos centruose, o gal specializuotose parduotuvėse?

Pardavimų skatinimas – marketingo ledkalnio viršūnė

Kitaip dar vadinamas reklama, kuri gali būti skleidžiama per įvairius kanalus: televiziją, radiją, socialinius tinklus ar plakatus. Reklamuojant prekę ar paslaugą, siekiama patraukti kliento dėmesį, sudominti bei paskatinti vartotojų aktyvumą. Tokiu būdu ne tik pritraukiami nauji klientai, bet ir išlaikomi esami, stiprinamas jų lojalumas bei pasitikėjimas įmone.

Konkurentai vis lipa ant kulnų? Nepavyksta pasiekti savo prekės ar paslaugos vartotojo? Pardavimai ne auga, o smunka? Jums pravers mūsų marketingo paslaugos. Susisiekime ir pasikalbėkime!